پوچ
پوچ

پوچ

زخمی تازیانه ارتداد صداقتم

زخمی تازیانه ارتداد صداقتم
در قلعه ای بزرگ که خشت به خشت ازوهم ساخته شده
زیر سنگی گران که وزنش حاصل حقارتیست که نگاه عابران ارمغان دارد
دست در زنجیری دارم
پا در زنجیری دارم
زنجیری که باور نمی­کنند ، می شود باز گشت
و در دست جلادی که انگل وار به گوشتم می­زند دشنه
جلادی که حاصل گذشته است
و دشنه ای که جنسش از خاطرات است
و بندی که حاصل نادانیست
و بتی که به قیمت اشک می­پرستمش
و زندانی که خود زندان بان آن هستم
و بختی که سیاه نشد ، جز با ظلمت ابلهانه­ی نا امیدی
اینک چه باک ؟
پیکره ای از من بتراشید
و هنرتان را جز به آن کار برید که پستی و بلندی اندامم را ترسیم کنید
هنرتان را بیازمایید در تجسم اشتباهات من
و بیازمایید که آیا میتوان غم را با اوج و پست وار تراشی نشان داد ؟
و آیا می­توان جز با نگاه ، حس مرگ را تصویر کرد ؟
اینک این خاطره­ی من
جهان من جز قطعه طلایی نبود درخشان
که زمان کدرش می­کرد
دنیای من جز این نبود
حقارتش همچون لذتی بود که در لحظه­ ای پس
هیچ از آن باقی نبود !
شگفتا که بدنبال ابلیس جستجو کنی در انگاره ای وحشت افکن
که همین قتل اعتیاد گونه­ی زمان چهره­ی پتیاره­ی ابلیس بود
آه اگر سرمایه ای داشتم
نه آنچنان که بتوانم بشمارمش
آنچنان پر شکوه که در دست محدود ، حد زده­ی مبتذل شمارش جای نگیر

 

                                                                      احمد شاملو

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:48 ب.ظ http://www.mi118.com/Register.aspx?Ref=32568

سلام
وبلاگ زیبایی دارید.
یه سری هم به ما بزنید.
ممنونم

شهرزاد چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:27 ب.ظ http://shahrzad91r.blogsky.com

سلام مهدی جان:
خوبی عزیز؟؟؟؟؟
کم پیدایی؟؟؟؟نیستی؟؟؟؟؟
این شعرت هم زیبا بود.....
در ضمن فنتش هم خیلی بهتر از قبلیه........
تو که به من سر نمیزنی و بی معرفتی گفتم من بیام ببینم کجایی نیستی؟؟؟؟؟
قربونت
فعلا.....:)))))

مریم شنبه 17 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:44 ب.ظ http://bito-hargez.blogsky.com

دارم روی معرفیت فکر میکنم
واقعا تفاوتی نداره ؟

شمیم دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:40 ب.ظ http://shamim-26.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاکتو دیدم اینایی که نوشتی همش قشنگ بود اما چرا اینقدر تلخ یا اون اسم وبلاگت؟ با اجازت تو رو لینک کردم . خوش باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد