پوچ
پوچ

پوچ

خداحافظی . . .

 

سلام
نیامدم که بنویسم! آمدم که بروم، برای همیشه...
می آییم، می رویم، می آییم، می رویم، می آییم، می رویم و دیگر هیچ...
قلم به دست گرفته ام پوچ تر از همیشه، دیگر هیچ ندارم که بنویسم.
دیگر گذشت آنروزها که می نوشتم و می نوشتم و می نوشتم

هر چه مجسم شد را می نویسم...

از کولی مشت زن بر در آهنی خانه تا پسر سیگار فروش و دخترک فالگیر شهر با من غریب
روزها و شب ها چه سخت می گذرند.

درین صفحات و لحظات که جای جایش جای پای دوستان بود چه روز ها و شب هایی که سخت ولی لذت بخش و به یاد ماندنی ماند.

روزی به رسم جوانی و شور دل به نوشته ها خوش کردیم و حال از هر فرصتی استفاده میکنیم تا به قولی به درکش واصل کنیم
-
آری سخت شده است زندگی! به سختی سخت ترین دلها ، به سختی مرگ که بار ها گفتم -از زبان شاملو که "من مرگ به دست سودم."
-
ولی چه شد؟؟؟
-
این روز ها، دیروز ها و امروز ها و فردا هاییست که به انتظار نشسته ام این مرگ را! مرگ لعنتی، کفری را بر دلم نشانده ای که همچون زنگاری رسوخ کرده بر صاف ترین لوح، بر پاک ترین تخته ی سفیدی که دیگر استادی بر آن با ماژیک های سیاه و آبی و سرخ و سبز هیچ نمی نویسد به یادگار این روزهایی که با هم سپری می کنیم...

میخواستم بنویسم ...

شاید نوشته باشم بر لوح دل ولی نخواند کسی ما را به سوی خویش

 مینویسم ولی چه را باید بنویسم.

تو بگو تا من بنویسم و در آن میان شاید پیدا کنم گم کرده خود را

ولی اگر تو نگویی من فقط از پوچ مینویسم

آری فقط پوچ، دیگر هیچ، دیگر هیچ در هیچ، پوچ در پوچ...
-
چرا؟؟!!
-
از خودت بپرس...
-
نمی دانم، نمی دانم، نمی دانم... اَااااااااااه...
-
بس است، برویم، فرار کنیم!
-
چرا فرار؟؟!!! ما که کاری نکردیم که از آن پشیمان باشیم...
-
آری! ولی بهتر است جوابت را با این سؤال که چرا بمانیم بدهم!؟ نه؟!
-
باشد می رویم. اما........ اما......... اما به کجا؟؟
-
مهم نیست! هر کجا!...
-
باشد، می رویم حالا...
-
برویم که دیگر این خاطرات تلخ ازین دیوار ها و کوچه ها که در میانشان می ایستادی و چون می آمد و می دیدت، گام می گرفت که بیاید و نمی خواستی که مبادا.........
می رویم که دیگر درین کوچه ها منتظرش نایستی و نیاید.
-
راستی از خودت پرسیده ای که اصلاً، که اصلاً "چرا بیاید؟"
-
هی................... بی وفایی..................
-
تعجب نکن! رسم روزگار این است. تا بوده همین بوده و هست...
-
اما نه برای من!
-
حتی برای تو...
-
ولی..........................
-
اما و اگر و شاید و باشد نیاور. همین است که هست!
- "
آن چه بود آن چه هست."
-
و چه پست؟!!!
-
آری هین قدر پست که می بینی، پست و حقیر و پوچ و بی هویت...
-
تمام شد؟؟؟
-
رفت!!!
...................................................
-
بیا برویم........
-
راستی دوستان من! کسانی که روزهایی به هنگام رونق این لامکان، می آمدید و می خواندید و می گفتید و می رفتید... دیگر نیایید که دیگر نیستیم!
دیگر هیچ نیست!
نه هیچ هست!
من نیستیم!...
-
برویم؟
-
نه، بگذار بگویم!
-
چه بگویی؟ برای که بگویی؟!؟
-
بیا برویم... همه رفتند، بیا برویم...
-
صبر کن!
خداحافظ همه ی نوشته های ما و من و تو، خداحافظ همه دقایقی که پس این نوشته ها رفتید... خداحافظی با شما سخت است، ولی خدا حافظتان!
-
صدای حلحله ی کاروان بلند شد ولی این بار کاروان بی من نمی رود. مرا نیز با خود می برد.
-
اما انگار دلبری نبود درین سراب! بود؟ آهای! بود؟؟؟
صدایی ضعیف گفت: "بود"
آن صدا را می شناختم. سال هاست که درین خاک مرده بود. از فرط جنون مرده بود. از بس بین صفا و مروه ی این سراب سعی کرده بود مرد...
-
که عاقبت جان باخت؟! خدایش بیامرزد...
-
همین؟
-
پس چی؟
-
هیچ...
و دیگر قلم ایستاد از نوشتن چون تو ننوشتی! و او که نوشت، پشیمان شد و با خود برد همه ی نوشته هایش! و من هم ننوشتم...

پس قلم ایستاد همچون قلبی که روز ها و ماه هاست که ایستاده است از تپیدن.

 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
مرجان یکشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:19 ب.ظ http://dayy.blogsky.com

چه بدشانسم من :(

حالا همین امروز که من اومدم برات کامنت بذارم باید خداحافظی میکردی ؟ :(
چرا شانسه من اینجوریه ؟ چرا تا واسه اولین بار میام واسه دوستی کامنت بذارم باید به در بسته بخورم ؟ به رفتن ، به خداحافظی :(

خدانگهدارت
امیدوارم روزی بیای بنویسی
لینکت میکنم

تارا دوشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:41 ق.ظ http://dokhtare-darya.blogsky.com

سلام
مطلب زیبایی بود
به من هم سر بزن. خوشحال میشم

تارا دوشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:34 ق.ظ http://dokhtare-darya.blogsky.com

سلام
خیلی ناامیدی چرا؟

ساچلی سه‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:23 ق.ظ http:// sacheli.blogfa.com/

سلام مهدی خوبی ؟ اینجا چه خبره ؟ چیزی شده ؟ نگرانت شدم ؟ تو رو خدا یه خبری از خودت بده .

شمیم چهارشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:32 ق.ظ http://shamim-26.blogsky.com



اتفاقا من چند باری اومدم ولی اپ نکرده بودی .اتفاقا اون وبلاگتم دیدم . اونم اپیده نشده بود . این سه تا پست اخرو ظرف یه هفته نوشتی دیگه . به هر حال اومدم و همه شو خوندم .حالا چرا میخوای بری ؟ جرا دیگه نمینویسی ؟

sepideh چهارشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:30 ق.ظ http://deltange-naseria.blogsky.com


واقعاً زیبا و بی نظیر بودددددددددددددددددددددددد

خیلی زیبا می نویسی، کیف کردم ......

واقعاً گل کاشتی ...........

شمیم جمعه 17 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:00 ق.ظ http://shamim-26.blogsky.com

سلام
همونطور که خودتون گفتید من زیاد اهل چت نیستم و خیلی کم وارد مسنجر میشم .ولی کامنتتونو که دیدم رفتم اما پیغامی برای موافقت باای دی شما ندیدم . لطف کنید تکرار کنید یاای دی تونو خودتونو بدین .

مریم کریمی پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:27 ب.ظ http://www.mryam78.blogsky.com

سلام
نمیدونم که چی شد که اومدم اینارو برای شما مینویسم اما راستش دوست دارم که بنویسم

چرا اینقدر غمگین و نا امید ........!!!!!!!!!!
این و باید شما بهتر از من بدانید که اگر برای بندگان خدا سختی نبود و همه روز ها با شادی آغاز و پایان می یافت دیگر این دنیا و دنیای پس از این معنای نداشت ، اما این را هم میگویم که فقط شما نیستین که سختی و مشکلات رو تحمل میکنین مطمئن باشید هر کس به اندازه ی توان خودش سختی میکشد نه بیشتر این فرموده ی خداست که در کتاب آسمانی مان آمده است . شاید شما مشکلاتی را متحملید که دیگران توان تحمل آن را ندارند و شاید دیگران مشکلاتی را دارند که شما توان تحمل آنها را نداری
پس هیچگاه ناامید از درگاه یکتای بی همتا نباشید که گر ببندد ز حکمت دری ز رحمت گشاید در دیگری
پوزش از این که زیادی وقتتون رو گرفتم و دیگر هیچ
ممنون از حضورتون در طرح چشمان
و موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد